VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU VHCOSMETICS.SK

1. Všeobecné ustanovenia

Adresa sídla firmy a aj kamennej predajne:

VH Cosmetics, s.r.o. 
Drieňová 1
821 01 Bratislava
Slovenská republika

Tel.: 02/431 93 910 – 911, 431 93 915 – 916
E-mail: objednavky@vhc.sk, info@vhc.sk
Fax: 02/ 434 27 709

Zodpovedná osoba: Ing. Jan Mužák, Jan Mužák ml.

Číslo nášho bankového účtu:
Tatra banka: IBAN SK27 1100 0000 0026 2008 0792
BIC (SWIFT) TATRSKBX

UniCredit banka: IBAN SK80 1111 0000 0016 1753 4007
BIC (SWIFT) UNCRSKBX

Naše IČO: 35689196
Naše DIČ: 2020309071
IČ DPH: SK2020309071

Všeobecné obchodné podmienky pre nákup prostredníctvom internetového obchodu:

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „OP“) upravujú právne vzťahy medzi spoločnosťou VH COSMETICS s.r.o., so sídlom Drieňová 1, 821 01 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 35689196, DIČ: 2020309071, IČ DPH: SK2020309071, spoločnosť s ručením obmedzeným, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava 1., oddiel: Sro, vložka 10889/B (ďalej len „Predávajúci“) a fyzickou osobou alebo právnickou osobou (ďalej len „Kupujúci“), ktoré vznikajú pri kúpe tovaru, dodávke tovaru a uplatnených reklamáciách tovaru na internetovej stránke www.vhcosmetics.sk (ďalej len „Internetová stránka“).

Orgán dozoru a dohľadu, ktorému činnosť dodávateľa podlieha:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 31, P.O.Box 5, 820 07 Bratislava 27

1. Platnosť obchodných podmienok

1.1 Tieto OP platia pre všetky objednávky a všetky zmluvy uzatvárané medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Uzavretím kúpnej zmluvy Kupujúci potvrdzuje, že si tieto OP prečítal, súhlasí s nimi v celom rozsahu a neuplatňuje voči nim žiadne výhrady. OP nadobúdajú platnosť a účinnosť voči Kupujúcemu okamihom uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo OP meniť a ich aktuálne znenie zverejniť na svojej internetovej stránke: www.vhcosmetics.sk 

1.2 Tieto OP sú tiež súčasťou potvrdenia objednávky Kupujúceho a sú bez opakovaného potvrdenia súčasťou každej ďalšej objednávky. Kupujúci objednaním tovaru v spoločnosti VH Cosmetics, s. r. o. prehlasuje, že je oboznámený s OP zverejnenými na internetovej stránke: www.vhcosmetics.sk a výslovne prehlasuje, že s nimi súhlasí.

1.3 Pokiaľ sa niektoré ustanovenia týchto OP vzťahujú na spotrebiteľa, je ním spotrebiteľ v zmysle ustanovenia § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

2. Objednávka a prijatie objednávky

2. 1 Kupujúci si môže vybrať z viacerých spôsobov objednávania tovaru a to:

  1. Prostredníctvom nášho e-shopu.
  2. E-mailom na: objednavky@vhc.sk
  3. Telefonicky na: 02/431 93 910-11

Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká prijatím (akceptáciou) objednávky, ktorú vystavil Kupujúci.

2.2 Výhody nákupu - Zľavy a Darčeky

2.2.1. Zľavy a akcie

Akcie v podobe zliav na konkrétnu značku, konkrétny produktový rad, produktový typ a pod., ako aj akcie typu 2+1 zdarma či Black Friday nie sú podmienené registráciou ani minimálnym nákupom. Akcie formou percentuálnej zľavy na celý sortiment sú podmienené minimálnym nákupom, zväčša vo výške 35 € (pokiaľ nie je uvedené inak) a akcie formou poštovného zdarma zväčša 29,90 €, nie však registráciou.

Akcie vo forme zľavových kódov komunikované tretími stranami, najmä influencermi, na sociálnych sieťach nie sú podmienené registráciou ani minimálnym nákupom, pokiaľ nie je uvedené inak.  

2.2.2. Vernostný program

Určený výhradne pre registrovaných zákazníkov. Zákazníci zbierajú body, ktoré vymieňajú za výhody. 1 € nákupu = 5 bodov, + iné spôsoby získavania bodov (narodeniny, sledovanie na IG/FB, odporúčanie známemu, ...). Pri novej registrácii jednorázový bonus 250 bodov. 

Výhody, ktoré sa uplatňujú cez vernostný program:

Výhody si zákazník uplatňuje vygenerovaním zľavového kódu v aplikácii vernostného programu, ktorá je dostupná priamo na stránkach vhcosmetics.sk ako vyskakovacie okno. 

3. Dodacie podmienky a dodacie lehoty

3.1 Tovar sa považuje za dodaný doručením na adresu, ktorú Kupujúci uviedol v objednávke ako adresu dodania.

3.2 Predávajúci sa zaväzuje zaslať spolu s tovarom daňový doklad: faktúru, ktorá je súčasne aj dodacím listom.

3.3 Pri zasielaní tovaru kuriérskou spoločnosťou UPS si Predávajúci účtuje poplatok „prepravné a balné“ 4,49 €.

Všetky objednávky nad 50,00 € zasiela Predávajúci zdarma bez poplatku „prepravné a balné“ na náklady spoločnosti.

V prípade objednania tovaru pri osobnom odbere v sídle Spoločnosti po dohode s Kupujúcim, Predávajúci nebude účtovať žiadne náklady na dodanie tovaru. Tovar až do zaplatenia faktúry zostáva majetkom Spoločnosti VH Cosmetics, s.r.o. Kupujúci nesmie vyvážať a predávať tovar mimo územia Slovenskej republiky.

3.4 V prípade, ak si Kupujúci neprevezme balík, ktorý si záväzne objednal, Predávajúci má nárok od odstúpenia od kúpnej zmluvy a zaúčtovať si poplatok spojený s neúspešným dodaním tovaru vo výške 5,00 EUR za vrátený balík.

3.5 Prepravu objednaného tovaru zabezpečuje Predávajúci. Ak nebola kúpna cena tovaru s DPH spolu s nákladmi na dopravu zaplatená v celosti on-line, celkovú cenu balíka (za tovar) je potrebné uhradiť kuriérovi UPS pri jeho prevzatí formou dobierky – v hotovosti alebo platobnou kartou (Visa, MasterCard).

3.6 V prípade vypredaných výrobkov má Predávajúci právo nedodať objednaný tovar, ktorý nemá momentálne na sklade.

3.7 Predávajúci dodá Kupujúcemu predaný Tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy, ak sa strany nedohodli inak. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak sa Predávajúci dostane do omeškania a Tovar nedodá ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu Kupujúcim. Za podmienok podľa ustanovenia § 613 ods. 5 Občianskeho zákonníka je Kupujúci v prípade omeškania Predávajúceho oprávnený odstúpiť od zmluvy i bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty.

3.8 Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou spoločnosťou, príp. udaním nesprávnej adresy zo strany Kupujúceho.

3.9 Tovar sa dodáva v obale, ktorý je obvyklý v obchodnom styku, aby sa zabránilo jeho poškodeniu počas prepravy do dohodnutého miesta určenia.

3.10 V prípadoch vyššej moci (ňou sa rozumejú okolnosti, ktoré vznikli po uzavretí zmluvy, a to v dôsledku zmluvnými stranami nepredvídateľných a neodvrátiteľných udalostí mimoriadnej povahy, najmä živelných katastrof, havárií a porúch v doprave, štrajkov, ako aj pri politických, občianskych a vojnových konfliktoch atď.), je Predávajúci oprávnený čiastočne alebo úplne odstúpiť od zmluvy v prípade čiastočnej alebo úplnej nemožnosti plnenia, alebo dodať tovar v lehote, ktorá sa predĺži o takto zmeškanú dobu.

4. Cena tovaru a platobné podmienky

4.1 Kupujúci sa uzatvorením Kúpnej zmluvy zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu za objednaný tovaru kúpnu cenu s DHP a náklady na prepravu, ktoré spolu tvoria celkovú cenu tovaru akceptovanú Kupujúcim v poslednom kroku záväznej objednávky na stránke: www.vhcosmetics.sk. DPH je pri dodaní tovaru a služieb uplatňovaná v súlade s právnymi predpismi. Pri internetovej objednávke akceptuje Kupujúci cenu uvedenú pri tovare v okamihu objednania. Platbu je možné uskutočniť on-line prostredníctvom rozhrania Platobnej brány ComGate, v hotovosti alebo kartou kuriérovi při doručení, prípadne v hotovosti a kartou při prevzatí tovaru.

4.2 Cena sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby, týkajúcej sa ceny tovaru, zistenej v systéme Predávajúceho alebo zverejnenej na nákupnom portáli pri tovare. Kupujúci aj Predávajúci je oprávnený zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy (do okamihu prevzatia tovaru) ak je Kupujúcemu oznámená zmena kúpnej ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.

4.3 Predávajúci vystaví a doručí faktúru alebo pokladničný doklad Kupujúcemu v súlade s platnými predpismi SR. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s tým, aby faktúra alebo pokladničný doklad boli poslané spolu s tovarom. Faktúra alebo pokladničný doklad je súčasne aj dodacím listom.

4.4. Platba cez Comgate

On-line platby pre nás zaisťuje Platobná brána ComGate. Poskytovateľ služby, spoločnosť ComGate Payments, a.s. je licencovaná Platobná inštitúcia pôsobiaca pod dohľadom Českej národnej banky. Platby prebiehajúci cez platobnú bránu sú plne zabezpečené a všetky informácie sú šifrované.

Platba kartou

Najrýchlejší spôsob platby. Do rozhrania Platobnej brány ComGate zadáte číslo karty, dátum platnosti a CVC kód - tri čísla, ktoré nájdete v podpisovom prúžku na zadnej strane karty. Všetko je zabezpečené štandardom 3D Secure, a tak budete pravdepodobne požiadaní o zadanie číselného kódu, ktorý obdržíte SMSkou od svojej banky.

Kontaktné údaje spoločnosti ComGate Payments, a.s.:

ComGate Payments, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267

5. Storno objednávky
Kupujúci má právo stornovať (zrušiť) objednávku až do chvíle, kým kuriérska spoločnosť neinformuje Kupujúceho e-mailom o dodaní balíka na vopred uvedenú adresu. Stornovať objednávku je možné e-mailom na objednavky@vhc.sk alebo telefonicky na číslo 02/431 93 910-911. Po uplynutí tejto lehoty sa objednávka považuje za záväznú.

6. Reklamácie

6.1 Všetky ustanovenia tohto článku sa vzťahujú na Kupujúceho – spotrebiteľa. V prípade Kupujúceho – podnikateľa sa záruka a zodpovednosť za vady tovaru riadia ustanoveniami § 422 a nasl. zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

6.2 Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.  Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov od dodania tovaru.  


6.3 Vadu možno vytknúť v prevádzkarni Predávajúceho alebo poštovou zásielkou zaslanou na adresu sídla Predávajúceho alebo na vyššie uvedenej e-mailovej adrese alebo telefónnom čísle Predávajúceho. Spolu s reklamovaným výrobkom je potrebné Predávajúcemu oznámiť informácie nevyhnutné na posúdenie vady,najmä opis vady, osobné údaje Kupujúceho a jeho registračné číslo (ak bolo pridelené) číslo faktúry, ktorou bol reklamovaný výrobok zakúpený. Kópiu faktúry resp. pokladničného dokladu na ktorom bol reklamovaný výrobok zakúpený, je potrebné v prípade potreby predložiť k nahliadnutiu Predávajúcemu.

6.4 

a) Pri preberaní zásielky je Kupujúci povinný si zásielku vizuálne skontrolovať a pokiaľ nie je chybná alebo mechanicky poškodená, je Kupujúci povinný zásielku prevziať. Kupujúci je povinný si skontrolovať tovar bezprostredne po jeho prevzatí.

b) V prípade mechanického poškodenia obalu zásielky Kupujúci nie je povinný zásielku prevziať. Poškodenie vzniknuté pri doprave je nutné uplatňovať priamo u kuriéra UPS. Poškodenie tovaru Kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru. Reklamácie poškodeného tovaru zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez závad potvrdil Kupujúci kuriérovi, nebudú Predávajúcim uznané ako oprávnené a plnenie z takejto reklamácie nebude Kupujúcemu poskytnuté.

6.5 Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Kupujúcemu. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Kupujúci má voči Predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Predávajúci, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu.

6.6 Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.

6.7 V prípade, že niektoré právne vzťahy týkajúce sa záruky, podmienok  a spôsobe reklamácie nie sú v tejto časti upravené, v plnom rozsahu sa aplikujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov

7. Poučenie o práve Kupujúceho – spotrebiteľa odstúpiť od zmluv 

7.1 Poučenie o práve Kupujúceho - spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona o ochrane spotrebiteľa, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a o povinnosti Kupujúceho - spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, sú uvedené v prílohe týchto podmienok, spolu so vzorovým formulárom na odstúpenie od zmluvy.

7.2 Kupujúci, ktorý je podnikateľom má možnosť odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v 14 dňovej lehote bez udania dôvodu v prípade, ak je tovar nerozbalený a nepoškodený. Deklarovaný stav „nerozbalený a nepoškodený“ zhodnotí predávajúci a na základe toho o odstúpení od zmluvy rozhodne.


7.3 Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, v prípadoch, kedy predmetom zmluvy je:
a) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený
b) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka)

Spoločnosti VH Cosmetics, s.r.o., Drieňová 1, 821 01 Bratislava, Slovenská republika, e-mail: objednavky@vhc.sk, info@vhc.sk, tel.: 02/431 93 910 – 911, 431 93 915 – 916, týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ..............

Dátum objednania/dátum prijatia*: ..............

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ..............

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ..............

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov*(ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe): ..............

Dátum: ..............

* Nehodiace sa prečiarknite


8. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje Kupujúceho sú spracúvané v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a na základe zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Kupujúci je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ a číslo telefónu. V prípade, že je Kupujúci právnickou osobou (podnikateľom) je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH, DIČ, e-mailovú adresu a číslo telefónu.

Tieto informácie sú nutné pre identifikáciu Kupujúceho, a v nadväznosti na plnenie zmluvných záväzkov Predávajúceho. Kupujúci poskytuje osobné údaje Predávajúcemu na účely realizácie a zaúčtovania platby za nakúpený tovar, na správnu distribúciu tovaru a pri komunikácii s Kupujúcim. Umožnia Predávajúcemu uskutočniť potrebné účtovné operácie, vyhotoviť daňový doklad, poprípade identifikovať platbu cez bankový prevod.. Všetky údaje sú uchovávané v chránenej databáze Predávajúceho. Údaje môže Kupujúci podľa aktuálneho stavu zmeniť po prihlásení.

Osobné údaje neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Kupujúceho objednávky. Je to najmä doručovateľská služba (adresa na dodanie). Tieto údaje sú však vždy poskytnuté jednorázovo pre vybavenie konkrétnej objednávky. Databázu údajov nepredávame, neprenajímame ani inak neposkytujeme žiadnej tretej strane. Pokiaľ bude chcieť Kupujúci zrušiť registráciu, kontaktuje Predávajúceho prostredníctvom e-mailu. Registrácia bude zrušená a deaktivovaná. O vymazaní osobných údajov bude Kupujúci informovaný. Aktualizáciu osobných údajov môže registrovaný Kupujúci uskutočniť priamo v on-line režime na web stránke internetového obchodu ihneď po prihlásení.

Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 13 ods. 1 písm. a) zákona o ochrane osobných údajov spracúva osobné údaje Kupujúceho na vyššie uvedené účely uvedené prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:

Slovak Parcel Service, s.r.o., Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31 329 217, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, odd.: Sro, vl.č. 3215/B.

Osobné údaje bude Predávajúci spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi. Osobné údaje budú spracúvané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú pravdivé a nesie zodpovednosť za nepravdivosť osobných údajov.

V prípade, ak sa Kupujúci domnieva, že Predávajúci alebo sprostredkovateľ vykonáva spracúvanie jeho osobných údajov v rozpore so zákonom, môže požiadať Predávajúceho o vysvetlenie, prípadné odstránenie závadného stavu.

Podľa zákona o ochrane osobných údajov má Kupujúci právo okrem iného na opravu nesprávnych, neúplných a neaktuálnych osobných údajov, na informácie o zozname osobných údajov, ktoré o ňom Predávajúci spracúva a ďalšie práva uvedené v § 21 ods. 1 cit. Zákona (Ochrana osobných údajov – samostatný dokument).

Záverečné ustanovenia

Kupujúci - spotrebiteľ má právo podať Predávajúemu žiadosť o nápravu, ak medzi Kupujúcim - spotrebiteľom a Predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Kupujúci - spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci porušil iné jeho práva.

Kupujúci je oprávnený riešiť spory prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov alebo platformu riešenia sporov online dostupnej na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, prostredníctvom ktorých môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia a právnická osoba zapísaná do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, dostupného na adrese https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito Všeobecnými Obchodnými a Reklamačnými podmienkami oboznámil a prečítal ich, súhlasí taktiež so spracovaním osobných údajov, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.